Pages

2 October 2009

Scandal? De unde?

În România zilelor noastre nu ne mai mira nimic. Surprizele au început să fie inerente cotidianului pe care am uitat să-l mai lăsăm să respire. Cafelele matinale ne sunt însoţite de fiţuicile numite „ziare” pe care îndrăznim să le deschidem. Reacţia care ne încearcă în astfel de momente nu este departe de groază. Cel mai ciudat aspect al acestei realităţi este că deşi acest obicei nu ne provoacă buna dispoziţie după care tânjim zi de zi, il continuăm. Să facem un mic exerciţiu de imaginaţie : luăm un ziar ale cărui cote de tiraj zilnic depăşesc sutele de mii si îl răsfoim. Nu reuşim să găsim decât ştiri de genul : „Diva X se gândeşte să îşi schimbe proaspăta pereche de silicoane. Să o urmărim în căutarea perechii de sâni ideale!” sau „Un nou scandal în peisajul monden bucureştean : Cristian, Cubuleţ de gheaţă năbădios, şi-a găsit aleasa. Nunta va avea loc în reşedinţa de la Izvorani! Surpriză! Aleasa este alesul, binecunoscutul om de afaceri, Sebastian Negru! Să le urăm casă de piatră sau cat mai multa grija?” Presa românească de scandal încearcă să copieze modelul marilor publicaţii din Occident care nu au chiulit de la cursuri atunci când se preda atât etica, cât şi deontologia presei. Chiar dacă constientizam ca scartaim la capitolul modele de urmat promovate de revistele de profil, remarcăm cu stupoare că într-o bună zi chiar şi cerşetorii din gurile de metrou vor deveni „vedete” de carton, iar universul fiecăruia dintre noi, de departe fragil, se va sfărâma treptat.

2 comments:

Adriana said...

Eu de foarte mult timp nu am citit un ziar romanesc dar nici nu.i duc dorul.nu mie dor de ce nr are nush cine la sani sau ce cofetarie a explodat,banca din cj a fost furata cu tot cu bancomat ...sunt cateva titluri care ma plictisesc,in Romania din pacate se continua cu realitatea ireala si cu scandalul guvernului pe cand alti rabda foame sau se omoara la o coada pt zahar.Imi pare rau sa zic ca mie dor de Romania pentru-ca aceasta tara nu mi.a dat nimic si stiu ca niciodata nu o sa mi ofere ceea ce caut!oricum tot acolo ma intorc nu pentru.ca e tara mea si sunt mandra de ea ci pt ca acolo stau toti pe carei iubesc si de care am nevoie!
o zi buna !:)

Andrei Răduţu said...

Asta denota valoarea ziarelor si a celor ce citesc...asta e viata, tara si sistemul...