Pages

4 March 2010

Cantec

  • Dintre pietrele lungi pe care le ating
  • cu mana,
  • privirea ta suna cel mai indepartat.
  • Acum ti-o marginesc treptele albe,
  • acum ti-o sfarseste luna
  • pe care joaca aschiile soarelui cufundat.
  • Surasul tau cu colturi abia arcuite
  • deasupra-ntinderilor ovale de nisip,
  • si dupa maine va fi, si dupa oasele mele albite,
  • si dupa chipul tau fara chip.
  • Mai ingenunchi scurg nisipul dintr-o palma intr-alta,
  • ca-ntr-o clepsidra rasturnata aerian,
  • in timp ce scara cu trepte albe inalta,
  • si-a risipit si treptele pe care le urcam.
...........................................................................................................................................................................
  • Eu nu port nimb pentru ca
  • el ar fi dureros plutindu-mi stramb, deasupra unui umar...
  • tu te gandeai la un
  • copac, la o pasare amaruie
  • si in timpul asta, eu
  • existam.

...........................................................................................................................................................................................

  • Ma culcasem langa glasul tau
  • Era tare bine acolo si sanii tai calzi imi pastrau tamplele.
  • Nici nu-mi mai amintesc ce cantai.
  • Poate ceva despre crengile si apele care ti-ai cutreierat
  • noptile.
  • Sau poate copilaria ta care a murit undeva,
  • sub cuvinte.
  • Nici nu-mi mai amintesc ce cantai.
  • Ma jucam cu palmile in zulufii tai
  • Erau tare indaratnici
  • Si tu nu ma bagai in seama.
  • Nici nu-mi mai amintesc de ce plangeai
  • Poate doar asa de tristetea amurgurilor
  • Ori poate de drag si de blandete.
  • Nici nu-mi mai amintesc de ce plangeai
  • Ma culcasem langa glasul tau si te iubeam.

.............................................................................................................................................................................................

  • E ca si cum ai fi murit si ti-ai trimite, mereu
  • stafia subtire in gandul meu,
  • ca sa-ntind bratele si bratele sa treaca prin ea
  • fara s-o strice, fara s-o resfire.
  • E ca si cum ai murit demult, undeva,
  • fiecare gest intorcandu-mi-l in amintire!
  • De-aceea am pus capcane, cu cate patru brate,
  • cand treci cu glezna adevarata, pe acolo, sa ti-o-nhate.

1 comment:

Adriana said...

Când amintirile-n trecut
Încearcă să mă cheme,
Pe drumul lung şi cunoscut
Mai trec din vreme-n vreme.